Uncategorized
Svar #1: Rengøring
Det spørgsmål, der overraskede mig mest, var at jeg blev bedt om at fortælle, hvordan vi gør rent. Lad mig sige det med det samme: Hvis spørgsmålet handlede om at få tips og tricks, er I kommet til det helt forkerte sted!
Jeg hader at gøre rent. Hader, hader, hader. En af de ting, jeg frygter mest her i livet, er at få en mand, der ikke gider tage noget ansvar derhjemme, og at alle pligterne på den måde skulle ende hos mig. Jeg kan blive yderst feministisk ved tanken.
Hvilket går ret meget ud over Kasper.
Kasper laver præcis så meget som mig derhjemme. Jeg ved det, for jeg bliver millimeterdemokratisk, når det handler om indkøb, tøjvask, madlavning, oprydning og rengøring. Jeg laver lister. Tæller timer. Krydser dage af i kalenderen. Er med andre ord en pestilens at leve sammen med. Især for en lyserød bjørn, der aldrig har ment, han skulle lave mindre end mig.
Jeg kan ikke sige andet, end jeg håber I tackler det bedre end mig…
Cand.scient.pharm.
Så er jeg tilbage efter et veloverstået specialeforsvar. Jeg endte med at få et 12-tal, så jeg har brugt de sidste par dage på at rende rundt i en lykkerus. Det har været meget overvældende, og jeg har været såglad for alle dem, der har fejret det sammen med mig både i går og i dag. Helt vidunderligt.
Den dovne måde
Hvis du troede, der her kom et rigtigt blogindlæg, tog du fejl. Undskyld. Der ikke er plads til andet end præstationsangst i min hjerne lige nu.
I stedet skal det handle om det her:
Da jeg helst ikke vil have, min familie skal synes jeg er belastende at have på besøg (og ikke skal tro, jeg kun kommer for at låne deres scanner), bliver der ikke meget blogging derfra.
Og da jeg samtidig ikke ligefrem har det største kreative overskud disse dage, vil jeg være doven og bede jer om hjælp, så jeg kan forberede nogle tegninger hjemmefra.
Så… Den famøse “spørgerunde”… Er der noget I gerne vil vide? Noget I ønsker, jeg skal blogge om? Det er op til jer!
Sponsoreret indlæg
For lang tid siden, dengang specialerapporten kun var et halvtomt word-dokument, tilbød Groupon mig nogle gratis deals, hvis jeg ville skrive lidt om dem herinde.
Til dem af jer, der ikke kender konceptet, så er det en virksomhed, der dagligt har tilbud på mad, wellness-halløj og rejser.
Det er et koncept, der på nogen måde passer ret godt til mig: Jeg kan godt lide at lege tilbudsjagt og vente på den bedste deal dukker op, og jeg får mulighed for at prøve nogle ting, jeg ellers aldrig ville bruge penge på. Desværre kan det godt blive dyrt i længden, så jeg holder mig til tilbud, jeg stoler på bliver en god oplevelse. F.eks. har jeg (før jeg fik et gavekort af Groupon) været til sugaring på Klinik Tine Alexandra, hvilket jeg kun kan anbefale. Jeg har været på klinikken flere gange siden, og jeg har planer om at vendte tilbage, så snart der er styr på dagpenge-løn-situationen.
Det ville jeg aldrig have indledt mig på, hvis jeg ikke havde fået et billigt starttilbud.
Nå, tilbage til mine gratis ting – den egentlige grund til at dette blogindlæg er blevet til.
Den ene halvdel af gavekortet brugte jeg (selvfølgelig) på sushi, jeg af uforklarlige årsager endnu ikke har fået hentet. Den anden halvdel brugte jeg på en “dybderensende ansigtsbehandling med peeling, massage og honningmaske”, som jeg fik i går.
Jeg har sjældent problemer med min hud, så jeg ved ikke helt, hvad jeg havde forventet. Fortrød faktisk lidt da jeg ankom på skønhedsklinikken, og indså det tåbelige i situationen. Hvorfor spilde sit gratis gavekort på en ting, man slet ikke har brug for?
Da behandlingen gik i gang, fortrød jeg på ingen måde. Jeg skal forsvare mit speciale i morgen, og selvom jeg er overbevist om, det nok skal gå fint, så føler jeg mig ret stresset over det. Men alle tanker om speciale, stress og præstationsangst forsvandt fuldstændigt derinde. Tror endda jeg faldt lidt i søvn undervejs. Det var så afslappende! En følelse der varede i flere timer bagefter.
Det er ikke noget jeg ville købe til fuld pris, tror jeg, men bestemt en god oplevelse.
Jeg siger tak til Groupon for at smide gratis ting efter mig, jeg ikke har brug for, men sagtens kan nyde alligevel. Mere af den slags!









