Uncategorized
Shh… Drik nu bare din juice lille Nadia
Jeg havde en virkelig dårlig dag i laboratoriet i går. De forsøg, jeg har brugt en hel uge på at forberede, gik i vasken. Cellerne kunne ikke bruges. Jeg blev en kende skuffet, da det gik op for mig, jeg jeg skulle lave det hele forfra.
Da det endelig blev kagetid, samlede folk sig rundt om bordet. Vi snakkede en del. Hyggede os. Fortalte sjove historier og sladder. Aftale at vi skulle holde specialefest en dag for os fra kontoret. Eller i hvert fald drikke øl sammen til fredagsbar.
Det endte selvfølgelig med, jeg blev i rigtig godt humør. Da jeg tog hjem, var jeg faktisk vildt glad. Helt sikkert alle de søde menneskers skyld!
… Eller var det? Pludselig ser jeg en anden sammenhæng. De fleste mødre kender sikkert tricket, der bruges når ungerne begynder at hyle ud på eftermiddagen: Sukker.
Jeg stoler. Også på medicin.
Jeg elsker medicin. Ikke som i “jeg elsker at tage medicin”, men som i at jeg er dybt betaget af eksistensen af lægemidler. Jeg er helt med på, man skal være kritisk – men videnskaben har overbevist mig. Jeg har set lyset. Jeg synes det er så sindssygt imponerende, hvad forskningen har opnået, at jeg ikke rigtig bliver fanget af argumenter om helse og de naturlige tilstande. Alt det vi ved! Alt det vi kan! Jeg er så meget med på den vogn.
Nok også meget godt, når man allerede går og drømmer om at sælge sin sjæl til medicinalindustrien.
Men altså… I skal nok få lov til at sige “hvad sagde jeg”, hvis det skulle vise sig, jeg tager fejl.
Jeg betragter det som en del af charmen ved forskning og ved at arbejde i et laboratorium. Man ved aldrig, hvordan det ender:












